Laatste projecten

Specificaties:

Ontwerpen en leveren besturingssysteem sproeiponton ‘Omega’

Beschrijving:

In opdracht van Coupeurs Hydrauliek B.V. uit Easterein(FRL) heeft Electroservice Urk B.V. een besturingssysteem ontworpen, gebouwd en geleverd op het sproeiponton ‘Omega’.

Electroservice Urk heeft het besturingssysteem op het ponton vernieuwd. Het besturingssysteem bestuurt 4 lieren waarmee het ponton kan worden gepositioneerd.  Deze lieren kunnen worden bediend handmatig met de handels of semi-automatisch door middel van een PLC. De lieren halen of vieren automatisch zodat het schip zich beweegt in een door de bestuurder bepaalde richting. Het besturingssysteem is geleverd met een scherm waarmee de status van het systeem kan worden ingelezen en een foutdiagnose kan worden gesteld.

Donderdag 25 februari is het systeem opgeleverd aan de klant. Sproeiponton ‘Omega’ is eigendom van De Vries & van de Wiel. Het ponton wordt op dit moment ingezet bij werkzaamheden in de Houthaven van Amsterdam.

Sproeponton ‘Omega’ is niet eerste project dat in opdracht van Couperus Hydrauliek is uitgevoerd. In het verleden zijn diverse schepen, pontons en machines voorzien van een besturingssysteem.

Meer informatie:

 

http://www.deme-group.com/vw
http://www.couperushydrauliek.nl/

Soort opdracht:

Mirar Automation


Specificaties:

Renovatie elektrische installatie UK 195 ‘Noorderhaaks’.

Beschrijving:

In opdracht van gebroeders Rense en Johannes de Boer is er vanaf mei gewerkt aan de UK 195, de voormalige HD 22. Het schip is gebouwd in 1994 en na 20 jaar was het toe aan een grote beurt.

Elektroservice Urk heeft de elektrische installatie aan boord waar nodig vernieuwd en uitgebreid.  De verlichting buiten en binnen is gecontroleerd en waar nodig vernieuwd. Diverse bedieningskasten zijn vernieuwd en de bediening op dek en in de brug is uitgebreid. Daarnaast zijn een nieuwe scherfijsmachine, een weegschaal in het visruim en drie nieuwe lieren aangesloten.

Donderdag 10 september is er op de Waddenzee proefgevaren. De week erna is het schip uitgevaren voor de eerste visreis.

 

De gebroeders hebben nu twee schepen in de vaart. Eerder heeft Elektroservice Urk elektrische installatie aan boord van de LT 60 ‘Wilhelmina’ vernieuwd tijdens een renovatie in 2004. De LT 60 is daarnaast voorzien van een cruise control.

Meer informatie:

 

http://www.visserijnieuws.nl/nieuws/9198-gebroeders-de-boer-weer-op-sterkte.html

Soort opdracht:

Maritiem


Specificaties:

Leveren van AlphaFuelControl aan boord van het schip MPS Anesha van Scylla AG.

Beschrijving:

Electroservice Urk heeft voor Alphatron Marine een AlphaFuelControl geleverd voor het schip MPS Anesha.
AlphaFuelControl is een door Elektroservice Urk en Alphatron Marine ontwikkelde regelaar waarmee het brandstofverbruik van het schip kan worden geregeld.
Het doel van deze regelaar is brandstofbesparing.
Ontwikkeling van de AlphaFuelControl wordt door Elektroservice Urk verricht. Installatie en grafische besturing wordt door Alphatron Marine verricht.
MPS Anesha het zesde schip van Scylla AG dat met een AlphaFuelControl wordt uitgerust. Eerdere schepen uitgerust met een AlphaFuelControl zijn: MPS Lord Byron, MPS Edelweiss, MPS Inspire, MPS Savor en MPS Jane Austen. Deze schepen zijn tweemotorige schepen met een lengte van 110 tot 135 meter en een breedte van 11,45 meter.

Meer informatie:

 

http://www.alphatronmarine.nl/pdf/2_2013_001_AlphaFuelControl.pdf 
http://www.alphatronmarine.com/
http://www.destromingmedia.nl/downloads/msinspire/files/assets/basic-html/page31.html

Soort opdracht:

Mirar Automation


Specificaties:

Engineering en installeren van elektrotechnische installatie op schip met classificatie DP 2.

Beschrijving:

DUC Marine Group heeft opdracht gegeven aan ESU voor de complete elektrotechnische installatie van een nieuw schip, gericht op offshore werkzaamheden. De nieuwste technologieën worden toegepast, onder meer direct elektrisch aangedreven schroeven.

Deze techniek is tot nog toe alleen toegepast in de binnenvaart en nu voor het eerst op een zeegaand schip. De voorbereiding, begroting en engineering zijn door ESU verricht, evenals de feitelijke inbouw van de installatie.

Het schip is 55 meter lang en is specifiek ontworpen om duikers op positie te brengen.

Meer informatie:

 

http://www.ducdiving.com/upload/files/1440481615Brochure%20mv%20DUC%20Solution%2022-5-2015.pdf
http://www.maritimejournal.com/news101/vessel-build-and-maintenance/vessel-launch/many-questions,-one-solution
https://youtu.be/hi7y9Y0-4ZE

 

Soort opdracht:

Maritiem


Contact

* Verplicht veld