Maritiem

Specificaties:

Ontwerpen lieren, lijntelling en trekkrachtmeting.

Beschrijving:

In opdracht van luyt Group B.V. mochten we begin 2022 een start maken aan het ontwerpen voor een aantal kasten voor het bedienen van diverse lieren aan boord van een tweetal nieuwbouw kotters.

Alle werkzaamheden werden voorbereid en uitgevoerd in onze vernieuwde locatie op Urk. In samenwerking met Luyt Group en Hercules Hydraulics Ltd werd er een opzet gemaakt voor het besturen van onder andere de hydraulische vis lier. Maar ook de besturingen voor elektrische loslieren, ankerlieren, en noodlier.

Tevens werd er ook een lijntelling en trekkracht meting toegepast van Electroservice Urk B.V. deze werd eerder al toegepast op de BM100 en heeft een bediening/monitoring touchscreen. Deze in combinatie staat met een PLC systeem, welke de sensoren van de lijntelling en de trekkracht loadcellen uitleest wat verschaalt word naar een duidelijk overzicht aantal meters en gewicht.


Specificaties:

Renovatie Stuurhuis

Beschrijving:

Begin 2022 mochten we beginnen aan een complete renovatie van de stuurhut van de Bertus. Het bijzondere aan deze klus was dat deels van de werkzaamheden plaatsvonden op Urk, en een ander deel op locatie in Duitsland.

Nadat het aluminium stuurhuis door Hoekman is gelast konden we in samenwerking met L Post en Zn beginnen met het leggen van bekabeling en plaatsen nieuwe kasten in de bordessen. Na een aantal weken werd in 3 weken tijd in Brunsbüttel de oude op en neergaande stuurhut losgekoppeld en de nieuwe stuurhut geplaatst. Tevens is de installatie vereenvoudigd en is de op en neergaande mast compleet vernieuwd met nieuwe LED verlichting. Ook zijn alle verlichtingen overgezet van drukknoppen naar een hypermodern touchscreen.

De Bertus is een ploegboot welke onderdeel is van Dutch Dredging, deze zorgt samen met de baggerschepen dat het Noord-oostzeekanaal op voldoende diepte blijft voor de grote schepen.


Specificaties:

Complete elektrische installatie

Beschrijving:

In 2021 mochten we in opdracht van Bema BVBA aan een prachtig project starten. Het compleet ontwerpen van een elektrotechnische installatie aan boord van de nieuwbouw Hekkotter de Z19 ‘Brigitte’ welke de boomkorvisserij beoefend.

De gehele installatie is ontworpen en alle kasten zijn door ESU voorbereid en gebouwd. De Z19 beschikt over een hoofdschakelkast waaruit alle pompen en onderverdelingen worden gevoed. Tevens is er een Mirar Alarm en Monitoring System, daarmee worden alle alarmen op het schip bewaakt. Tevens is er een Mirar Winch Control System geïnstalleerd waarbij complete complete hydraulische liersysteem van het schip word aangestuurd met een moderne PLC in combinatie met een touchscreen paneel.

Nadat alle voorbereiding en kastenbouw op urk is afgerond, is de installatie in samenwerking van LS Electrotechniek op locatie in Zeebrugge bekabeld en in bedrijf gesteld.


Specificaties:

Complete renovatie stuurhuis.

Beschrijving:

Nadat de stuurhut van de HK-80 ‘Sarah’ in april 2020 volledig door brand verwoest werd is deze inmiddels weer opgebouwd.

Electroservice Urk heeft de elektrische installatie verzorgd.


Specificaties:

Complete elektrische installatie

Beschrijving:

Electroservice Urk heeft voor Rijkswaterstaat een viertal schepen voorzien van een complete installatie voor het monitoren van het zoutgehalte in het Haringvliet. De zogenoemde meetschepen zijn uitgerust met de juiste meetapparatuur en sensoren welke op verschillende dieptes worden geplaatst.

De meetschepen zijn nodig voor het in 2018 ingevoerde Kierbesluit. Dit betekent dat er via de sluizen niet alleen zoet rivierwater naar zee wordt gespuid, maar ook een beperkte hoeveelheid zeewater wordt ingelaten op het Haringvliet. Op die manier kunnen trekvissen met het zoute water mee het haringvliet opzwemmen om zo op hun paaigebieden te komen. Dit wordt voorzichtig gedaan zodat het risico op een te grote verzilting zo klein mogelijk blijft. Gegevens die worden verzameld zijn erg belangrijk voor het opstellen van een definitief bedieningsprotocol voor de Haringvlietsluizen. 


Specificaties:

Complete renovatie elektrische installatie.

Beschrijving:

Nadat de Water Lady in april 2019 voor de kant kwam te liggen voor een hermotorisering en een totale make over, is Electroservice Urk gestart met het ontwerpen van een nieuwe installatie welke later dat jaar werd ingebouwd.

Tijdens een grote refit heeft Electroservice Urk de gehele besturing vernieuwd.
Een project waarin het gehele schip leeg is gehaald en opnieuw is ingedeeld, besturingskasten vernieuwd en alle kabels vervangen.

De brug van de Water Lady is geheel opnieuw betimmerd. En voorzien van nieuwe schakelpanelen, knoppen en schermen.


Specificaties:

Electrical Designing

Beschrijving:

In opdracht van DTM Techniek is Electroservice Urk bezig geweest met het ontwerpen van een elektrische besturing voor de Anne Mathea, een multifunctioneel werkschip van ESB maritiem.

Hierbij is er een compleet tekening pakket ontworpen welke aan de eisen en wensen van de klant voldoet en tevens aan de nieuwste regelgeving voor scheepskeuring voldoen.

Verder zijn ook de schakelkasten door Electroservice urk ontworpen en geassembleerd. De verdere installatie en het inbedrijfstellen van het schip is gedaan door DTM Techniek.


Specificaties:

Renovatie stuurhuis

Beschrijving:

Begin januari 2020 is het renoveren van de stuurhuis van de Riejanne gestart. De Riejanne is een sleep/duwboot van het familie bedrijf TB Waterwerk

De gehele bedrading van de in hoogte verstelbare stuurhuis is verwijderd en opnieuw bekabeld.
Tevens zijn de meeste oude panelen vervangen voor nieuwe zwarte aluminium panelen met nieuwe besturingselementen.
Ook werden de verstelbare mast van de boot voorzien van nieuwe bekabeling.

Half in februari was de Riejanne weer ''Back in action'' 


Specificaties:

Complete renovatie elektrische installatie SC31

Beschrijving:

De voormalige UK63 welke gebouwd is in 1985 werd in 2001 overgenomen door familie Bakker. Na 15 jaar vissen is er door de gebroeders Bakker nagedacht over de toekomst van de 39 meter grote kotter, en is er gekozen voor een grote refit. Welke wij als Electroservice Urk mochten uitvoeren.

Tijdens de grote refit heeft Electroservice Urk de installatie compleet vernieuwd en uitgebreid. Er zijn diverse besturingskasten vernieuwd en tevens alle pompen, compressoren en kabels vervangen en opnieuw aangesloten. Daarnaast is bijna alle verlichting vervangen voor LED en zijn de accomodatie en de brug grotendeels gemoderniseerd.

Na ruim drie maanden hard werken kon er met een tevreden blik terug worden gekeken op een geslaagde klus en is de SC31 feitelijk een nieuw schip.

 


https://www.visserijnieuws.nl/nieuws/sc-31-feitelijk-weer-een-nieuwe-kotter


Specificaties:

Renovatie elektrische installatie UK 195 ‘Noorderhaaks’.

Beschrijving:

In opdracht van gebroeders Rense en Johannes de Boer is er vanaf mei gewerkt aan de UK 195, de voormalige HD 22. Het schip is gebouwd in 1994 en na 20 jaar was het toe aan een grote beurt.

Elektroservice Urk heeft de elektrische installatie aan boord waar nodig vernieuwd en uitgebreid.  De verlichting buiten en binnen is gecontroleerd en waar nodig vernieuwd. Diverse bedieningskasten zijn vernieuwd en de bediening op dek en in de brug is uitgebreid. Daarnaast zijn een nieuwe scherfijsmachine, een weegschaal in het visruim en drie nieuwe lieren aangesloten.

Donderdag 10 september is er op de Waddenzee proefgevaren. De week erna is het schip uitgevaren voor de eerste visreis.

 

De gebroeders hebben nu twee schepen in de vaart. Eerder heeft Elektroservice Urk elektrische installatie aan boord van de LT 60 ‘Wilhelmina’ vernieuwd tijdens een renovatie in 2004. De LT 60 is daarnaast voorzien van een cruise control.

Meer informatie:

 

http://www.visserijnieuws.nl/nieuws/9198-gebroeders-de-boer-weer-op-sterkte.html


Specificaties:

Engineering en installeren van elektrotechnische installatie op schip met classificatie DP 2.

Beschrijving:

DUC Marine Group heeft opdracht gegeven aan ESU voor de complete elektrotechnische installatie van een nieuw schip, gericht op offshore werkzaamheden. De nieuwste technologieën worden toegepast, onder meer direct elektrisch aangedreven schroeven.

Deze techniek is tot nog toe alleen toegepast in de binnenvaart en nu voor het eerst op een zeegaand schip. De voorbereiding, begroting en engineering zijn door ESU verricht, evenals de feitelijke inbouw van de installatie.

Het schip is 55 meter lang en is specifiek ontworpen om duikers op positie te brengen.

Meer informatie:

 

http://www.ducdiving.com/upload/files/1440481615Brochure%20mv%20DUC%20Solution%2022-5-2015.pdf
http://www.maritimejournal.com/news101/vessel-build-and-maintenance/vessel-launch/many-questions,-one-solution
https://youtu.be/hi7y9Y0-4ZE

 


Contact

* Verplicht veld
Javascript dient ingeschakeld te zijn om het formulier te kunnen verzenden