Laatste projecten

Specificaties:

Ontwerpen lieren, lijntelling en trekkrachtmeting.

Beschrijving:

In opdracht van luyt Group B.V. mochten we begin 2022 een start maken aan het ontwerpen voor een aantal kasten voor het bedienen van diverse lieren aan boord van een tweetal nieuwbouw kotters.

Alle werkzaamheden werden voorbereid en uitgevoerd in onze vernieuwde locatie op Urk. In samenwerking met Luyt Group en Hercules Hydraulics Ltd werd er een opzet gemaakt voor het besturen van onder andere de hydraulische vis lier. Maar ook de besturingen voor elektrische loslieren, ankerlieren, en noodlier.

Tevens werd er ook een lijntelling en trekkracht meting toegepast van Electroservice Urk B.V. deze werd eerder al toegepast op de BM100 en heeft een bediening/monitoring touchscreen. Deze in combinatie staat met een PLC systeem, welke de sensoren van de lijntelling en de trekkracht loadcellen uitleest wat verschaalt word naar een duidelijk overzicht aantal meters en gewicht.

Soort opdracht:

Maritiem


Specificaties:

Automatiseren van landbouwmachines

Beschrijving:

Sinds 2021 zijn we begonnen aan verschillende klussen in opdracht van Ellens Landbouwtechniek B.V. hierbij vervangen we de oudere besturing van verschillende machines.

In het afgelopen jaar hebben we een tweetal bestaande uien oplaad en rooi machines geautomatiseerd en daarbij de installatiekasten bestaande uit relais vervangen voor hypermoderne IFM PLC systemen. Deze PLC’s zijn uitermate geschikt voor projecten in de voedsel en landbouw. De waterdichte PLC’s worden gebruikt voor het nog fijner afregelen van bijvoorbeeld opvoerbandjes, diabolo’s, cilinders, en stuurassen etc.

Tevens mochten we begin 2022 een besturingssysteem bedenken voor een geheel nieuwe machine Voor Ellens Landbouw. Genaamd de 4 rijige aardappel voorraad rooier. Eerder bestond al de 2 rijige rooier waarbij er 2 rijen aardappels tegelijk kan worden gerooid. De nieuwe voorraad rooier kan dus het dubbele werk verrichten in dezelfde hoeveelheid tijd.

Soort opdracht:

Mirar Automation


Specificaties:

Vernieuwing liersysteem

Beschrijving:

De voormalige UK135 welke is overgenomen door de Ierse O.F. Fishing Ltd was toe aan een vernieuwing van het verouderde Marelec touwliersysteem. De complete installatie van de lieren is overhoop gehaald en vervangen voor een nieuw automatisch halen Mirar Winch Control System van Electroservice Urk B.V.

De werkzaamheden zijn voorbereid op Urk en volledig in Ierland uitgevoerd. Alle oude technologie is verwijderd en vervangen voor het eerder genoemd PLC systeem. Daarbij een touchscreen voor het bedienen daarvan.

Tevens is later in samenwerking met Luyt Group B.V. de airflex vervangen voor een Katsa pompverdeelkast.

Soort opdracht:

Mirar Automation


Specificaties:

Renovatie Stuurhuis

Beschrijving:

Begin 2022 mochten we beginnen aan een complete renovatie van de stuurhut van de Bertus. Het bijzondere aan deze klus was dat deels van de werkzaamheden plaatsvonden op Urk, en een ander deel op locatie in Duitsland.

Nadat het aluminium stuurhuis door Hoekman is gelast konden we in samenwerking met L Post en Zn beginnen met het leggen van bekabeling en plaatsen nieuwe kasten in de bordessen. Na een aantal weken werd in 3 weken tijd in Brunsbüttel de oude op en neergaande stuurhut losgekoppeld en de nieuwe stuurhut geplaatst. Tevens is de installatie vereenvoudigd en is de op en neergaande mast compleet vernieuwd met nieuwe LED verlichting. Ook zijn alle verlichtingen overgezet van drukknoppen naar een hypermodern touchscreen.

De Bertus is een ploegboot welke onderdeel is van Dutch Dredging, deze zorgt samen met de baggerschepen dat het Noord-oostzeekanaal op voldoende diepte blijft voor de grote schepen.

Soort opdracht:

Maritiem


Specificaties:

Engineering en installeren van een complete elektrotechnische installatie.

Beschrijving:

Nadat in 2020 de eerste yacht tender in de vaart is gebracht. Is Electroservice Urk eveneens gevraagd om het 3e schip voor lynx te ontwerpen en te voorzien van een complete installatie.

Begin 2022 is dan ook het jacht genaamd ‘AVONTUUR’ voor Lynx Yachts afgerond. Tevens is dit het 3e grootste yacht voor Lynx. Het robuuste en veelzijdige jacht is ontworpen om overal naartoe te varen. Ze heeft een lengte van 27m en word aangedreven door twee CAT-motoren welke zorgen voor een topsnelheid van 14 knopen.

Het schip beschikt over alle voorzieningen om te genieten van meerdere verblijven en keuken. Het achterdek van 70 vierkante meter geeft ruimte voor het stallen van watersportspeelgoed waaronder meerdere boten en Sea-Doo’s. daaronder is een ‘’garage’’ voor het stallen voor duik en kitesurfgerei. Tevens beschikt het schip over een kraan welke zelf de lading van en aan boord kan brengen.

Soort opdracht:

Yachtbuilding


Specificaties:

Complete elektrische installatie

Beschrijving:

In 2021 mochten we in opdracht van Bema BVBA aan een prachtig project starten. Het compleet ontwerpen van een elektrotechnische installatie aan boord van de nieuwbouw Hekkotter de Z19 ‘Brigitte’ welke de boomkorvisserij beoefend.

De gehele installatie is ontworpen en alle kasten zijn door ESU voorbereid en gebouwd. De Z19 beschikt over een hoofdschakelkast waaruit alle pompen en onderverdelingen worden gevoed. Tevens is er een Mirar Alarm en Monitoring System, daarmee worden alle alarmen op het schip bewaakt. Tevens is er een Mirar Winch Control System geïnstalleerd waarbij complete complete hydraulische liersysteem van het schip word aangestuurd met een moderne PLC in combinatie met een touchscreen paneel.

Nadat alle voorbereiding en kastenbouw op urk is afgerond, is de installatie in samenwerking van LS Electrotechniek op locatie in Zeebrugge bekabeld en in bedrijf gesteld.

Soort opdracht:

Maritiem


Specificaties:

Complete renovatie stuurhuis.

Beschrijving:

Nadat de stuurhut van de HK-80 ‘Sarah’ in april 2020 volledig door brand verwoest werd is deze inmiddels weer opgebouwd.

Electroservice Urk heeft de elektrische installatie verzorgd.

Soort opdracht:

Maritiem


Specificaties:

Engineering en installeren van een complete elektrotechnische installatie.

Beschrijving:

Nadat in 2019 de eerste yacht tender in de vaart is gebracht. Is Electroservice Urk gelijk begonnen met het ontwerpen van de installatie voor het 2e schip in de YXT 24 Evolution serie voor Lynx Yachts.

Half 2020 in de volle bloei van het coronavirus is dan ook het 2e jacht genaamd ‘Roe Shadow’ voor Lynx Yachts afgerond. Het robuuste en veelzijdige jacht is ontworpen om overal naartoe te varen. Ze heeft een lengte van 27m en word aangedreven door twee MAN-motoren van 800pk voor een kruissnelheid van 12 knopen.

Bijzonder is dat het jacht wordt ingezet als support schip. De eigenaar is namelijk al in bezit van een nog groter jacht. De YXT 24 wordt ingezet om dit moederschip te ondersteunen en begeleiden.  Zo zijn er twee hutten voor de bemanning, drie koelkasten, drie vriezers, drie wasmachines en drie drogers om haar taken als ondersteuningsvaartuig te maximaliseren. Daarnaast biedt de YXT 24 ruimte voor de gasten van de eigenaar, net als voor het watersportspeelgoed waaronder twee Sea-Doo’s en diverse duik- en kitesurfspullen. Er is zelfs een kraan aanwezig om deze aan en van boord te hijsen. Ook is er een comfortabel terras en een 100-inch buitenscherm voor filmavonden of sportevenementen.

Soort opdracht:

Yachtbuilding


Specificaties:

Complete refit elektrische installatie 

Beschrijving:

In opdracht van Balk Shipyard heeft Elektroservice Urk het vertrouwen gekregen om een complete refit uit te voeren van de elektrische installatie aan boord van de toen nog genaamde Gisele.

Het 31 meter lange superjacht zag in Brazilië het levenslicht. Maar de problemen met het jacht stapelden zich dusdanig op dat de eigenaar heeft besloten het jacht af te bouwen in Nederland.

 

Tegenwoordig heet het schip de ‘Sandalphon’ en is het een jacht met veel functies. Zo beschikt deze over een zonnedek met bar en lounge gedeelte op de top met een panoramisch uitzicht over het water en schip. Ook beschikt de ‘Sandalphon’ over een uitgebreide opslagruimte voor de tender op het voordek. De accommodatie is geschikt voor acht gasten in vier luxe kajuiten. Verder heeft het jacht en topsnelheid van 12 knopen.

 


https://www.youtube.com/watch?v=wQ-QJ7S-RlY

Soort opdracht:

Yachtbuilding


Specificaties:

Complete elektrische installatie

Beschrijving:

Electroservice Urk heeft voor Rijkswaterstaat een viertal schepen voorzien van een complete installatie voor het monitoren van het zoutgehalte in het Haringvliet. De zogenoemde meetschepen zijn uitgerust met de juiste meetapparatuur en sensoren welke op verschillende dieptes worden geplaatst.

De meetschepen zijn nodig voor het in 2018 ingevoerde Kierbesluit. Dit betekent dat er via de sluizen niet alleen zoet rivierwater naar zee wordt gespuid, maar ook een beperkte hoeveelheid zeewater wordt ingelaten op het Haringvliet. Op die manier kunnen trekvissen met het zoute water mee het haringvliet opzwemmen om zo op hun paaigebieden te komen. Dit wordt voorzichtig gedaan zodat het risico op een te grote verzilting zo klein mogelijk blijft. Gegevens die worden verzameld zijn erg belangrijk voor het opstellen van een definitief bedieningsprotocol voor de Haringvlietsluizen. 

Soort opdracht:

Maritiem


Specificaties:

Complete renovatie elektrische installatie.

Beschrijving:

Nadat de Water Lady in april 2019 voor de kant kwam te liggen voor een hermotorisering en een totale make over, is Electroservice Urk gestart met het ontwerpen van een nieuwe installatie welke later dat jaar werd ingebouwd.

Tijdens een grote refit heeft Electroservice Urk de gehele besturing vernieuwd.
Een project waarin het gehele schip leeg is gehaald en opnieuw is ingedeeld, besturingskasten vernieuwd en alle kabels vervangen.

De brug van de Water Lady is geheel opnieuw betimmerd. En voorzien van nieuwe schakelpanelen, knoppen en schermen.

Soort opdracht:

Maritiem


Specificaties:

Electrical Designing

Beschrijving:

In opdracht van DTM Techniek is Electroservice Urk bezig geweest met het ontwerpen van een elektrische besturing voor de Anne Mathea, een multifunctioneel werkschip van ESB maritiem.

Hierbij is er een compleet tekening pakket ontworpen welke aan de eisen en wensen van de klant voldoet en tevens aan de nieuwste regelgeving voor scheepskeuring voldoen.

Verder zijn ook de schakelkasten door Electroservice urk ontworpen en geassembleerd. De verdere installatie en het inbedrijfstellen van het schip is gedaan door DTM Techniek.

Soort opdracht:

Maritiem


Specificaties:

Renovatie stuurhuis

Beschrijving:

Begin januari 2020 is het renoveren van de stuurhuis van de Riejanne gestart. De Riejanne is een sleep/duwboot van het familie bedrijf TB Waterwerk

De gehele bedrading van de in hoogte verstelbare stuurhuis is verwijderd en opnieuw bekabeld.
Tevens zijn de meeste oude panelen vervangen voor nieuwe zwarte aluminium panelen met nieuwe besturingselementen.
Ook werden de verstelbare mast van de boot voorzien van nieuwe bekabeling.

Half in februari was de Riejanne weer ''Back in action'' 

Soort opdracht:

Maritiem


Specificaties:

Engineering en installeren van een complete elektrotechnische installatie.

Beschrijving:

De Patriot was een van de projecten om de lokale maritieme industrie te stimuleren. In opdracht van Javelin International B.V. heeft Electroservice Urk de installatie aangebracht op het 4e Javelin schip. 

De Patriot is een multipurpose vessel. Het vaartuig is geschikt voor hydrografisch en seismologisch onderzoek, crew tendering en ondersteunende activiteiten, zoals transport van apparatuur of vracht, duikondersteuning, ondersteuning voor windmolenparken en het beveiliging van andere vaartuigen.

De Patriot kan 24 uur per dag, zeven dagen per week voorbij de 200 mijl zone opereren. Zo’n groot operatiegebied vereist dat de bemanning voor een langere periode op zee blijft. Daarom heeft de Javelin niet alleen veel werkruimte en 12 zitplaatsen, maar ook 10 slaapplaatsen, 2 toiletten en een douche, een watermaker en een volledig uitgeruste kombuis.

Soort opdracht:

Mirar Automation


Specificaties:

Begin 2019 eerste yacht tender afgerond voor Lynx Yachts.

Beschrijving:

Bekijk hier de rondleiding door het yacht:

https://www.youtube.com/watch?v=OFaBmfFGloI

 

Soort opdracht:

Yachtbuilding


Specificaties:

Complete renovatie elektrische installatie SC31

Beschrijving:

De voormalige UK63 welke gebouwd is in 1985 werd in 2001 overgenomen door familie Bakker. Na 15 jaar vissen is er door de gebroeders Bakker nagedacht over de toekomst van de 39 meter grote kotter, en is er gekozen voor een grote refit. Welke wij als Electroservice Urk mochten uitvoeren.

Tijdens de grote refit heeft Electroservice Urk de installatie compleet vernieuwd en uitgebreid. Er zijn diverse besturingskasten vernieuwd en tevens alle pompen, compressoren en kabels vervangen en opnieuw aangesloten. Daarnaast is bijna alle verlichting vervangen voor LED en zijn de accomodatie en de brug grotendeels gemoderniseerd.

Na ruim drie maanden hard werken kon er met een tevreden blik terug worden gekeken op een geslaagde klus en is de SC31 feitelijk een nieuw schip.

 


https://www.visserijnieuws.nl/nieuws/sc-31-feitelijk-weer-een-nieuwe-kotter

Soort opdracht:

Maritiem


Specificaties:

Ontwerpen en leveren besturingssysteem sproeiponton ‘Omega’

Beschrijving:

In opdracht van Coupeurs Hydrauliek B.V. uit Easterein(FRL) heeft Electroservice Urk B.V. een besturingssysteem ontworpen, gebouwd en geleverd op het sproeiponton ‘Omega’.

Electroservice Urk heeft het besturingssysteem op het ponton vernieuwd. Het besturingssysteem bestuurt 4 lieren waarmee het ponton kan worden gepositioneerd.  Deze lieren kunnen worden bediend handmatig met de handels of semi-automatisch door middel van een PLC. De lieren halen of vieren automatisch zodat het schip zich beweegt in een door de bestuurder bepaalde richting. Het besturingssysteem is geleverd met een scherm waarmee de status van het systeem kan worden ingelezen en een foutdiagnose kan worden gesteld.

Donderdag 25 februari is het systeem opgeleverd aan de klant. Sproeiponton ‘Omega’ is eigendom van De Vries & van de Wiel. Het ponton wordt op dit moment ingezet bij werkzaamheden in de Houthaven van Amsterdam.

Sproeponton ‘Omega’ is niet eerste project dat in opdracht van Couperus Hydrauliek is uitgevoerd. In het verleden zijn diverse schepen, pontons en machines voorzien van een besturingssysteem.

Meer informatie:

 

http://www.deme-group.com/vw
http://www.couperushydrauliek.nl/

Soort opdracht:

Mirar Automation


Specificaties:

Renovatie elektrische installatie UK 195 ‘Noorderhaaks’.

Beschrijving:

In opdracht van gebroeders Rense en Johannes de Boer is er vanaf mei gewerkt aan de UK 195, de voormalige HD 22. Het schip is gebouwd in 1994 en na 20 jaar was het toe aan een grote beurt.

Elektroservice Urk heeft de elektrische installatie aan boord waar nodig vernieuwd en uitgebreid.  De verlichting buiten en binnen is gecontroleerd en waar nodig vernieuwd. Diverse bedieningskasten zijn vernieuwd en de bediening op dek en in de brug is uitgebreid. Daarnaast zijn een nieuwe scherfijsmachine, een weegschaal in het visruim en drie nieuwe lieren aangesloten.

Donderdag 10 september is er op de Waddenzee proefgevaren. De week erna is het schip uitgevaren voor de eerste visreis.

 

De gebroeders hebben nu twee schepen in de vaart. Eerder heeft Elektroservice Urk elektrische installatie aan boord van de LT 60 ‘Wilhelmina’ vernieuwd tijdens een renovatie in 2004. De LT 60 is daarnaast voorzien van een cruise control.

Meer informatie:

 

http://www.visserijnieuws.nl/nieuws/9198-gebroeders-de-boer-weer-op-sterkte.html

Soort opdracht:

Maritiem


Specificaties:

Leveren van AlphaFuelControl aan boord van het schip MPS Anesha van Scylla AG.

Beschrijving:

Electroservice Urk heeft voor Alphatron Marine een AlphaFuelControl geleverd voor het schip MPS Anesha.
AlphaFuelControl is een door Elektroservice Urk en Alphatron Marine ontwikkelde regelaar waarmee het brandstofverbruik van het schip kan worden geregeld.
Het doel van deze regelaar is brandstofbesparing.
Ontwikkeling van de AlphaFuelControl wordt door Elektroservice Urk verricht. Installatie en grafische besturing wordt door Alphatron Marine verricht.
MPS Anesha het zesde schip van Scylla AG dat met een AlphaFuelControl wordt uitgerust. Eerdere schepen uitgerust met een AlphaFuelControl zijn: MPS Lord Byron, MPS Edelweiss, MPS Inspire, MPS Savor en MPS Jane Austen. Deze schepen zijn tweemotorige schepen met een lengte van 110 tot 135 meter en een breedte van 11,45 meter.

Meer informatie:

 

http://www.alphatronmarine.nl/pdf/2_2013_001_AlphaFuelControl.pdf 
http://www.alphatronmarine.com/
http://www.destromingmedia.nl/downloads/msinspire/files/assets/basic-html/page31.html

Soort opdracht:

Mirar Automation


Specificaties:

Engineering en installeren van elektrotechnische installatie op schip met classificatie DP 2.

Beschrijving:

DUC Marine Group heeft opdracht gegeven aan ESU voor de complete elektrotechnische installatie van een nieuw schip, gericht op offshore werkzaamheden. De nieuwste technologieën worden toegepast, onder meer direct elektrisch aangedreven schroeven.

Deze techniek is tot nog toe alleen toegepast in de binnenvaart en nu voor het eerst op een zeegaand schip. De voorbereiding, begroting en engineering zijn door ESU verricht, evenals de feitelijke inbouw van de installatie.

Het schip is 55 meter lang en is specifiek ontworpen om duikers op positie te brengen.

Meer informatie:

 

http://www.ducdiving.com/upload/files/1440481615Brochure%20mv%20DUC%20Solution%2022-5-2015.pdf
http://www.maritimejournal.com/news101/vessel-build-and-maintenance/vessel-launch/many-questions,-one-solution
https://youtu.be/hi7y9Y0-4ZE

 

Soort opdracht:

Maritiem


Contact

* Verplicht veld
Javascript dient ingeschakeld te zijn om het formulier te kunnen verzenden